Lirih Tinta Ku...

It's so easy to think about love, to talk about love, to wish for love... But it's not always easy, to recognize love, even when we hold it in our hands...

HeartBeat

~Nuffnang~

{::}CINTA ITU ANEH...{::}

Smlm aku bersendirian sampai tertidur2 aku… Aku ttanya2 pd diri… adakah aku waras ketika aku memilih dia sbg teman hidup ku? Aku masih muda… baru 25thn… Sdgkan dia… Ntahlah… Yg pasti aku yakin dia adalah insan yg benar2 telah mengubah diriku menjadi lebih baik… Menjadi diriku yg sbnr… Membuat aku lebih mengenali siapa diri aku sbnrnya… Aku tidak jatuh cinta padanya sekelip mata… Aku mengambil masa yg agak lama utk jatuh cinta padanya…

Dia bbeza dr mana2 ex boyfriend aku yg lain… Di mana kbykkan mereka suka melihat aku cantik spjg masa… Yg mengikut kemahuan mereka slalu… Yang slalu meminta aku meluahkan kata2 cinta sehingga aku sendiri jelik mdgr nya kerna tiada keikhlasan dlm ucapan ku sendiri… Di matanya aku cantik. Xkisahla aku bgn aku make up ke xmake up ke...

Dan dlm tidak sedar aku jatuh cinta padanya. Aku meluahkan kata cinta tanpa aku menyedari aku sdg meluahkan kata2 cinta padanya… Betapa indahnya perasaan itu ketika hati mula berbicara, jantung mula berdegup, fikiran mula melayang bak kata SRK Kuch Kuch Ho Ta Hai… Heeeee… Dia slalu meyakinkan aku dgn cintanya. Dia xbuktikan melalui kata2… Tapi perbuatan… Setiap kejayaan yg diperolehi nya akan di kongsi dgn aku. Dia tidak pernah membiarkan aku bersendirian. Dia slalu membiarkan aku menangis bila ku ingin menangis… Meluahkan apa yg tpendam dlm hati aku. Bila aku dah bhenti menangis,barulah dia akan memujukku. Meniup kembali semangat dan keyakinan yg hilang masa aku menangis…

Bkn xde org nk kat aku nie, byk pilihan lain tapi yg aku cari bkn rupa atau umur… Kbykkan yg nk dgn aku tu ok2 semua… Ada rupa,ada personaliti… Tp ntahlah… Kbykkan mereka spt xtau arah tuju mrk ke mana d masa dpn. Ada pulak yg masih muda dan blajar lagi dan pjlnn hidup pun masih jauh. Aku pulak xmahu manaruh harpan pd yg xpasti lagi. Dan aku jugak xmahu mberi harapan pd mereka. Biarlah mrk membenci aku. Asalkan hati mereka puas. Namun utk jatuh cinta pd mereka ini,aku mls nk fikir. Biarlah jodoh yg menentukan sglnya… Bknnya aku nk harta dan duit yg menggunung. Cukup bg aku kestabilan hidup… Klu dpt org kaya tu bagus gk dn 1bonus... Namun adakah tjamin kebahagian aku?

Yg pasti skrg,aku amat mencintai dia… Biarlah apa org nk kata… Yg aku tau,yg merasa nikmat bahagia…AKU… Yg merasa indahnya cinta…AKU… Yg rasa disayangi…AKU… Yg dicintai olehnya…AKU… Bkn mereka yg xmerasa apa yg aku rasa ini….

0 Tinta Menari Bersama...:

HeartBeat

~Good Writer With Good Stories...~

~Komentar Anda...~

Get This Recent Comment Widget!

Followers