Lirih Tinta Ku...

It's so easy to think about love, to talk about love, to wish for love... But it's not always easy, to recognize love, even when we hold it in our hands...

HeartBeat

~Nuffnang~

{::}Sekali AKu Terlanjur Cinta...{::}

Buat insan yang sgt di cintai...

Berkali2 asz ulang, berkali2 juga abg lupa...

Berkali2 asz merayu, berkali2 juga abg alpa...

Berkali2 cinta asz di uji...

Berkali2 juga asz di cabar...

Berkali2 juga asz cuba utk bertahan...

Berkali2 juga lah asz terluka...

Sehinggakan luka itu sebati dlm diri asz...

Ntahlah... Asz yg xjelas atau abg yg xmdgr...

Kesabaran asz ada batasnya...

Ketabahan asz ada rapuhnya...

Deru airmata asz ada keringnya...

Akal sihat asz ada sakitnya...

Tenang jiwa asz ada geloranya...

Bunga cinta asz ada gugurnya...


Abg ingat dan simpan lah dlm diri abg...

Asz mungkin nampak kuat tp sbnrnya tidak...

Asz mungkin nampak tabah tp sbnrnya ketabahan asz dah rapuh...

Asz mungkin menangis skrg tp klak bila sampai masanya...

Asz akan berhenti menangis...

Asz akan mula sekali lg utk mengumpul kekuatan yg dah hilang...
Asz akan mula membina semula ketabahan yg telah runtuh...


Dan semua itu berlaku...

Bila asz mula mengucapkan ayat2 cinta yang tajam...

Dan pasti akan berlaku bila asz mula menjauhkan diri...
Dan akhirnya akan berlaku bila asz mengundur diri...

Membiarkan cinta asz berkubur bersama waktu...

Membiarkan kenangan terpahat dalam memori asz buat selamanya...

Membiarkan airmata asz mengalir utk terakhir kalinya...


Dan bila itu berlaku kelak...
Maafkanlah asz...

Bkn krn asz lemah...
Bkn juga krn cinta sudah tiada...

Tapi krn asz dah xmampu utk bthn...

Namun segala janji kita bersama...
Azam kita bersama...

Abg teruskanlah...

Buatlah demi abg sendiri...
Demi org yang rapat dgn abg...


Namun cinta asz pd abg adalah utk selamanya...

Meskipun asz mungkin terpaksa hidup seorang diri selamanya...

Kerana sekali asz cinta, Asz tetap akan cinta...
Bkn bermadah berpuisi...

Tapi krn itu lah diri asz...

Sekali asz lafazkan...

Selamanya lafaz itu hidup dgn asz...

Kerana ASZ PENCINTA SETIA...



Terlanjur Cinta - Rossa ft Pasha

Waktu bergulir
Lambat merantai langkah perjalanan kita
Berjuta cerita terukir dalam
Menjadi sebuah dilema

Mengertikah engkau
Perasaanku tak terhapuskan

Malam menangis
Tetes embun membasahi mata hatiku
Mencoba bertahan di atas puing-puing
Cinta yang tlah rapuh

Apa yang ku genggam
Tak mudah untuk aku lepaskan

Aku terlanjur cinta kepadamu
Dan tlah kuberikan seluruh hatiku
Tapi mengapa baru kini kau pertanyakan cintaku

Aku pun tak mengerti yang terjadi
Apa salah dan kurangku padamu
Kini terlambat sudah untuk dipersalahkan
Karna sekali cinta, aku tetap cinta…

7 Tinta Menari Bersama...:

irbika said...

sedihnyer! seriously, nitik air mata mek baca ya.... sob...sob...

eMBuN_mALaM said...

Irbika, ktk mbaca sedih... Aptah kmk yg menulis nya... Merasa... memikul nya... Neway thanks...

AmirFX said...

Aihhh... Sedeh nar juak... Mlm khamis tuk boh sedeh2 gilak... Kelak kenak agak antu.... heheee...

Khairul Antasha said...

bertahanlah selagi ada cinta.

eMBuN_mALaM said...

Amir - time sedih mcm towk, iboh kata d agak antu, nk mati pun dah xtakut sebab pedih dlm ati yg x tertanggung...

Khairul - disebabkan masih ada cinta lah kmk masih btahan sampei skrg... wpun cinta ya mcm mok lari jk dr kmk...

sekdanama said...

alu sedey.. boh gia as... ya dugaan jak bah.

dirik pun tauk sapa pilihan dirik.
ya salah satu dari kekuatan bah. hari2 kita berdoa ngan tuhan, minta berik kekuatan, kesabaran, kesopanan dan kesusilaan..

ya salah satu dari kekuatan, nya merik kelemahan kat kita bah. sak kita kool pasya.

mun kita mintak kesihatan, tuhan merik kita kesakitan. sak pasya kita madah "ehhh... sakit jantung jak, ilek bah, aku lok sakit jantung. xda pa2 pun", mun la...

sama juak sabar, dugaan kompom dtg lam idup. smua ya reverse. tuhan sik berik sabar, nya merik dugaan. ya namanya hikmah.. nya mok tangga kuar sik F*** word dari mulut kita...

so, kesimpulannya, mun rasa tensen,
sap kok tang lok...
haha...
guro jak bah..

eMBuN_mALaM said...

Makseh Wan... Kmk fhm...

There was an error in this gadget

HeartBeat

~Good Writer With Good Stories...~

~Komentar Anda...~

Get This Recent Comment Widget!

Followers