Lirih Tinta Ku...

It's so easy to think about love, to talk about love, to wish for love... But it's not always easy, to recognize love, even when we hold it in our hands...

HeartBeat

~Nuffnang~

{::}Software Baru Laaaa...{::}

Customer Service (CS) : Ya, ada apa yg saya bole bantu?

Pelanggan (P) : Oh ya, setelah saya pertimbangkan, saya ingin menginstal Cinta Kasih.Bolehkah anda membantu saya menyelesaikan prosesnya?

CS : Ya, saya dapat membantu anda.Baikla..anda sedia melakukannya skg?

P : Baik, saya tak paham sgt bende2 ni secara teknikal tetapi saya sedia untuk menginstalnya sekarang. Apa yang harus saya lakukan dahulu?

CS : Langkah pertama adalah Open (run) HATI anda. Tahukan anda di mana HATI anda?

P : Ya, tapi ada banyak program yang sedang aktif. Apakah saya masih bole menginstalnya sementara program-program tersebut aktif?

CS : Program apa saja yang sedang aktif?

P : Kejap ya., saya lihat dulu, Program yang sedang aktif adalah SAKITHATI.EXE, MINDER.EXE, DENDAM.EXE dan BENCI.COM.

CS : Tidak apa-apa. CINTA-KASIH akan menghapus SAKITHATI.EXE dari system operasi Anda. Program tersebut akan tetap ada dalam memori anda, tetapi tidak lama karena akan terakses Program lain. CINTA-KASIH akan mengakses MINDER.EXE dengan modul yang disebut PERCAYADIRI.EXE. Tetapi anda harus mematikan BENCI.COM dan DENDAM.EXE. Program tersebut akan menyebabkan CINTA-KASIH tidak terinstal secara sempurna. Dapatkah anda mematikannya?

P : Saya tidak tahu cara mematikannya. Dapatkah anda memandu saya?

CS : Bole jek... Gunakan Start menu dan aktifkan

MEMAAFKAN.EXE. Aktifkan program ini sekerap yg mungkin sampai BENCI.COM dan DENDAM.EXE terhapus.

P : OK, sudah. CINTA-KASIH mulai terinstal secara otomatik. Betul ke?

CS : Ya, anda akan menerima mesej bahwa CINTA-KASIH akan terus diinstal kembali dalam HATI anda. Apakah anda melihat mesej tersebut?

P : Ya. Maksudnya dh install ke?

CS : Ya, tapi ingat bahwa anda hanya mpunyai program dasarnya saja. Anda perlu mulai menghubungkan HATI yang lain agar dpt mengupgradenya.


P : Oops. Saya mendapat mesej error. Apa yang harus saya buat?

CS : Apa mesejnya?

P : ERROR 412 - PROGRAM NOT RUN ON INTERNAL COMPONENT. apa mksudnya?

CS : Jangan risau, itu masalah kecik. Mksudnya, program CINTA- KASIH diset untuk aktif di HATI eksternal tetapi belum bole aktif dalam HATI internal anda. Ini adalah salah satu masalah pemrograman, tetapi dalam istilah non-teknikal ini bermksud anda harus men-"CINTA-KASIH"-i mesin anda sendiri sebelum men-"CINTA-KASIH"-i orang lain.

P : Oo..ye ke.pastu apa yang harus saya buat?

CS : Dapatkah anda klik pulldown direktori yang disebut "PASRAH"?

P : Ya, jap..ok dah bole..

CS : Bagus. Pilih file-file berikut dan salin ke direktori "MYHEART" MEMAAFKAN-DIRI-SENDIRI.DOC, dan MENYADARI-KEKURANGAN.TXT.

sistem akan mengakses file-file konflik dan mulai memperbaiki program-program yang rosak. Anda juga perlu mengosongkan Recycle Bin untuk memastikan program-program yang salah tidak muncul kembali.

P : Sudah. Hei! HATI saya terisi file-file baru. SENYUM.MPG aktif di monitor saya dan menandakan bahwa DAMAI.EXE dan KEPUASAN.COM dikopi ke HATI. Adakah ini betul?

CS : Kadang-kadang. Orang lain mungkin perlu waktu untuk mendownloadnya. Jadi CINTA-KASIH telah terinstal dan aktif. Anda dh bole menanganinya dari sini. Ada satu lagi hal yang penting.

P : Apa?

CS : CINTA-KASIH adalah freeware (Program Gratis). Pastikan untuk memberikannya kepada orang lain yang anda temui. Mereka akan share ke orang lain dan seterusnya sampai anda akan menerimanya kembali...

2 Tinta Menari Bersama...:

Kelebar Malam said...

mun lah menar dpt di install...eeeee...seram....neway, selamat menginstall apa-pap yg perlu...

Khairul Onggon said...

yerr... bestnya... mun kmk senang jak.. format baru semua alu dapat yg fresh new.. ehek... mok short cut ajak kmk tok... kekekekeke..

HeartBeat

~Good Writer With Good Stories...~

~Komentar Anda...~

Get This Recent Comment Widget!

Followers