Lirih Tinta Ku...

It's so easy to think about love, to talk about love, to wish for love... But it's not always easy, to recognize love, even when we hold it in our hands...

HeartBeat

~Nuffnang~

{::}Senyum Simpul Di Petang Hari...{::}

Samek satang sila sari sok... Samek sik sauk sok solah sapa... Sagi sadik samek sepak silak... Sago samek sagi sadik... Samek solah soffer samek... Ergghhh...

Samek sindu ehhhhhh... Sindu ngn Sairul Sasha... Sunga... Sitil... Sindu sama sesesowang... Samek sasa sindu sangat2... Samek sikpat saik sok sadah nya samek sindu nya... Samek sasa nak sangis ehhh...

Sah ehhh... Samek siba2 sedih sok... Selak samek supdat sik k... Uhuhuhuuuuu... So sitak sorg sayan sak k... Sake suang SENsion...






Adapun setelah solat Jumaat berjemaah, Tok Haji bertemu ngan Tok Lebai & Tok Imam di beranda masjid.

Sambil berbual kosong, Tok Haji sempat gak nak test ilmu Tok Lebai & Tok Imam.

Haji: Lebai, Pak Imam, saya waktu naik haji dulu, ada pak Arab Mekah ajar ilmu spesel ...
Lebai: Ilmu apa tu, Tn Haji?
Imam: Ilmu agama ke?
Haji: Ilmu jurus beladiri skit ...
Lebai: Aiiii, bilamasa pak Arab reti bersilat ...
Imam: Tunjuk le skit .....

Maka Tok Haji pun mengeluarkan keris pendek, lalu dikibas2kan ke seekor lalat yg berlegar di atas kepala Tok Imam, tetiba jatuh lalat tu yang terbelah jd 2 bhg ke atas lantai depan mrk bertiga ...

Haji: Amacam, blh buat ke?
Imam: Blh tahan ilmu tu ....
Lebai: Hek eleh, setakat ilmu tu, sy lg terer ... bak sini keris tu ...

Maka Tok Lebai pun melibas2kan keris tu jpd seekor lalat yg melayang berhampiran mrk ... lalu lalat tu pun jatuh & terbelah pd 6 bhg ...

Lebai: Amacam Pak Imam ... sy lg leh terer buat drp Tn Hj kita ni .....
Haji: Pergghhh Lebai .... Lebai belajar kat mana?
Imam: Hmmm, hulur kejap keris tu .....

Tok Imam pun meminjam keris Tok Haji & dilibas2kan keris itu pd seekor lalat yg kebetulan melintasi pandangan matanya. Setelah itu, lalat itu hampir jatuh, tp sempat lari berterbangan meninggal mrk bertiga ....

Lebai: Aiiii Pak Imam, takkan tak mati lalat tu, ingatkan lebih terer ....
Haji: Ha'ah la, kot iye pun Pak Imam, paling cikai pun mau terbelah 10 ke, 50 ke ... apa ra ...

Imam: Kamu masih mentah lg ... korg berdua tak nampak ke aku sunatkan lalat tu ....

Tok Imam pun berlalu pergi meninggalkan Tok Lebai & Tok Haji terlopong ....

P/S: Jgn berlagak ilmu kita, sbb ada org tinggi ilmunya lbh drp kita.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Seorang wanita telah mengahwini kekasihnya dan majlis itu diadakan dengan penuh meriah sekali.Setiap mata yg memandang pasti bersetuju mereka sgt sepadan. Pada satu hari, si suami terbaca sebuah artikel di sebuah majalah tentang bagaimana untuk mengukuhkan tali perkahwinan,lalu dia menceritakan kepada isterinya dan menyuruhnya mencatatkan segala kekurangan dan kelemahan dirinya and si suami pn akan mencatat segala kelemahan dan kekurangan isterinya....dan mereka telah berjanji untuk tidak akan tersinggung dengan catatan yg diberi.Pada malam itu mereka memutuskan untuk memisahkan tempat tidur dan mencatatkan apa yg terlintas di benak masing-masing....

Keesokan harinya,selepas sarapan si suami berkata "abang mulakan dulu ya?"...

Lalu ia mengeluarkan senarainya...kira-kira 2 muka surat panjangnya....

ketika dia mula membaca perkara-perkara yg tidak disukai mengenai isterinya,kelihatan isterinya menitiskan air mata...."maaf,adakah abg harus berhenti?"..."oh tidak...teruskan.." lalu si suami meneruskan membaca sehingga selesai kedua-dua muka surat dibaca,catatan itu dilipat dan diletakkan di atas meja dengan manis....

"sekarang giliran sayang pula.."...

si isteri terdiam....."maaf abg,saya tidak mencatat apa-apa pun...padaku...abg sudah cukup sempurna bagiku,dan tidakku mahu mengubah dirimu...abg adalah dirimu sendiri...baik dan kacak disisiku...tiada satu pun peribadimu kekurangan bagiku...

si suami tersentak...tersentuh dengan pengakuan dan ungkapan cinta isterinya...bahawa isterinya menerima dirinya seadanya dia...dia kemudian tertunduk dan menangis....

P/s: Sebelum kita mencari kekurangan orang lain,carilah kekurangan diri sendiri. Adakah kita cukup SEMPURNA untuk dibandingkan dengan orang lain?Kalau jawapan nya YA, maka kita berbohong atau kita PERASAN.Kerana tiada manusia yang SEMPURNA dalam dunia ini dan sentiasa ada yang
perlu diperbaiki...


wallahualam.....

"Hakikatnya orang-orang yang menyayangi diri kita kerana kelebihan kita dan menerima segala kelemahan kita, sudah pastilah orang ini adalah sangat ikhlas menyayangi diri kita.INSYA ALLAH."

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Seorang gadis sedang sibuk menulis di atas meja di dalam pejabat pos. Tiba - tiba dia didatangi oleh seorang lelaki separuh umur.

"Maaf kan saya,"kata lelaki itu. "Saya nak minta tolong sedikit ni....boleh tak saudari menulis dan menghantar poskad ini bagi pihak saya?" Gadis tersebut bersetuju dan meminta barang - barang tersebut. Dia juga tidak kisah untuk menandatanganinya selepas menulisnya nanti.

"O.k! Siap,"kata gadis tersebut tersenyum sambil menghulurkan poskad yang telah ditulis dan ditandatanganinya. Gadis itu pun meminta diri . Tak sampai beberapa langkah berjalan, gadis itu berhenti kerana dipanggil oleh lelaki tadi. Sambil senyum gadis itu bersuara, "Er...ada apa-apa lagi yang boleh saya lakukan untuk encik?"

"Ya," jawab lelaki tersebut. "Di bahagian bawah poskad ini tolong tuliskan : P/S - Maafkan saya kerana tulisan ini tidak cantik."

------------------------------------------------------------------------------------------------


Boleh try sbb confirm dpt...

Org kata pkai line lg save dr prepaid..tp korg msti trperanjat dgn ape yg bakal aku citerkan ni..
top-pup RM 10 tp blh tahan smpi 1 bulan tak kira la klau korg brgayut brape lama skalipun,hantar brape juta sms skalipun..
mgkin rezeki aku aritu,pegi la jmpa makcik bau2 bacang ngn aku, dia ajr camne nk crossing account, coz dia keje kt bhgn System Development Telecom.
kekadang aku tlg gak member2 trdekat topup, tp amik untung sket aar..

>
> Ok, secara simplenya aku terangkan kat korg, tp INGAT JG! N BUAT LBIH DR 3 KALI untuk 1 nombor, coz system akan auto detect & batalkan no korg.
>
>timing nya, korg blh topup pertengahan ujung bulan between 25 hb keatas dlm kul 3am keats.
coz dlm tempoh ni, system akan di selenggara, so ada loopholes. kene try&error.
1) beli topup RM 10...gesek & ready.
2)korg type <**REC 10> , then send to 09901
3) tgu reply, kat skrin akn kuar satu serial number 6 digit, korg salin tau.
4)pastu korg type <**REC 10> <123456> msuk kan 6 digit td, send 09902
5)pastu diorag akn reply "insert ur topup num", so korg type 14 digit topup number yg korg beli cntohnya ;
<01234567891023> send to 09903
6)tak lama ! pastu diorg akn reply mcm ni .......
















































>> "tengkorak kau berjambul.. ingat ni company opah kau yg punya? msuk toilet pun kene byr 20sen, ni kau nk topup 10 hengget nk pkai seumur idup plak!! bnyk cantik muka kau"<<>

0 Tinta Menari Bersama...:

There was an error in this gadget

HeartBeat

~Good Writer With Good Stories...~

~Komentar Anda...~

Get This Recent Comment Widget!

Followers