Lirih Tinta Ku...

It's so easy to think about love, to talk about love, to wish for love... But it's not always easy, to recognize love, even when we hold it in our hands...

HeartBeat

~Nuffnang~

~Hutang Darah...~

Hutang duit bayar duit... Hutang tag bayar tag...<masih ada hutang lagi> Hutang darah bayar darah...? Apa pendapat anda...? Cthnya Dato Sosilawati telah di bunuh... Tp pembunuh hanya di hukum penjara 7 TAHUN... Cukup ke??? Mungkin RM40juta berbaloi bg keluarga arwah... Tp bg aku, klu jadi kat aku, aku akan tuntut DARAH tau... 

Tp itu bkn kisah yg aku nk cita... Aku nk cita pasal Along Spoon... Ingat tak...?

PUTRAJAYA: Seorang anggota polis tetap menjalani hukuman mati selepas gagal dalam rayuan terakhirnya di Mahkamah Persekutuan bagi mengetepikan sabitan dan hukuman mati kerana membunuh penyanyi kumpulan Spoon, 11 tahun lalu.

Ketua Hakim Negara, Tun Zaki Azmi, yang mengetuai panel tiga hakim sebulat suara mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi Seremban yang mendapati Lans Koperal Mohamed Ya'cob Demyati bersalah terhadap tuduhan membunuh Sabi'ul Malik Shafiee atau lebih dikenali sebagai Along dan menjatuhkan hukuman mati terhadapnya. Baca Lanjut... Berdasarkan keterangan yang dikemukakan dalam perbicaraan, Mohamed Ya'cob telah memberitahu Mohd Fadzil bahawa dia mensyaki isterinya ada hubungan dengan si mati.

I believe, everyone deserve a second chance and stand for their own statement... Tapi klu hanya di syaki, manusia sendiri telah tidak berlaku adil thadap manusia sendiri...  Nyawa dah mcm sampah... Xbernilai... sampah skrg pun ada nilai kpd sstgh manusia... 

Life is the most precious teacher to human... N dats is so true... Manusia tak pernah puas... Even now byk cerita yg PELIK kita baca... Suami bunuh isteri... Isteri duakan suami... Suami isteri tp xmcm suami isteri...

Perkahwinan seperti gelanggang permainan dan medan eksperimen... Klu suka, hold dulu... Klu xsuka, cerai... Cinta dah semakin tiada value... Xfikir lagi bab anak2... Cinta yg d agung2kan sblm kawen hilang ntah ke mana... Benarlah kata bijaksana, BERCINTALAH KERANA AGAMA, INSYA ALLAH, BERKAT DAN RESTU MENGIRINGI...

Ps:// Itu bhgn org lain... Bahagian aku xtau lagi mcm mana... Hmmm... Aku Gamophobia... Percaya atau tidak, itulah hakikat... Aku pernah bharap kan bgs klu blh dpt anak tanpa perlu melalui alam perkahwinan mahupun hubungan sex...<ohhh aku tidak minta jd spt Mariam ibunya Isa... Wanita itu jauh lebih mulia dr aku yg hina ini...> Hmmm... Lelaki oh lelaki... Tidak di perlukan tapi menghadirkan diri... Di saat di dambakan, di perlukan, di inginkan... HILANG ENTAH KE MANA...


7 Tinta Menari Bersama...:

Ninie Nordin said...

mun cam ya sik perlu kawen la ohh. erk. kakar kdk org sik cayak jodoh jak. ehehehe.

aih. gk ada juak kes along spoon paduuu. -__-

Asma Jalalyna said...

@Ninie Nordin yalah... mcm xmok kawen... tp yg xmok kawen yalah kawen dolok... eheheeeee...

Masih... bok tek kak maca kes ya... huhuuu... tedah ooo...

pelangi said...

kena bunyi gia gilak kak??? saabar kak..ujian ALLAH ya..

Faizal n Fashitah said...

Biasa la kinektok, macam2 jak kes laki-bini bebunoh berumbak etc kuar lam tibi. Dunia dah nak akhir zaman ba. Tapi does'nt mean terus tawar hati terus nak belaki. Sik semua urang kedak ya. Sgelintir jak manusia nok berhati/perut setan. yerRrr asa pakar motivasi jak mek eh yeahaaa! ehek

Asma Jalalyna said...

@pelangi erkkk... mek maksudkan dolok dear... huhuuu... =)

Asma Jalalyna said...

@Faizal n Fashitah Dr Faizal, yalah... xsuma manusia mcm ya... tp errr ya kmk maksudkan dolok... eheheeeeee... skrg dah ken**r nk blaki... =P

ztie said...

kmk sik suka la cerita org bunuh2 lam movie. apatah gk d luar. gelik ngerijik jak asa nyawa mek

There was an error in this gadget

HeartBeat

~Good Writer With Good Stories...~

~Komentar Anda...~

Get This Recent Comment Widget!

Followers