Lirih Tinta Ku...

It's so easy to think about love, to talk about love, to wish for love... But it's not always easy, to recognize love, even when we hold it in our hands...

HeartBeat

~Nuffnang~

~My 1st Chix Beef Strata...~

Will update the recipe later k... Sleepy dohhh... Besok pagi baru potong ok... Mau bekal... Ngeh ngehhh... Buat Hani Apandi, towklah strata... Dalam nama melayu nya errr... Kira mcm pai juak la cuma nya pun crust ya roti bertelur susu... Erkkk... *kebik2 jk mata ku tanda xfaham juak*







UPDATED... Hancur wa ckp lu... Sebab tak letak cheese... Mana nk letak, cheese blh plak xde stok... huhuuu... =(




2batang french toast
Dutch Lady fresh Milk (agak2 dlm 3 mangkuk sederhana besar)
10biji telur (di pukul bersama susu dan masukkan sedikit garam+aji)


sepeket daging cincang
sepeket sosej (ikut suka nak pakai daging or ayam)
batang celery (4-5batang sederhana besar)
tomato (ikut suka berapa biji... saya guna dua saja)
2 biji bawang besar di dadu
4 biji kentang di dadu
macaroni (tidak perlu sebab mmg tidap ada dalam resepi)
cheese untuk di tabur di atas bahan (sedihnya xde cheese saya ganti dengan mayonis)


sediakan acuan, sapu mentega...
potong sebatang roti kecik2 dan susun dalam acuan...
masukkan telur + susu tadi... kemudian biarkan sekejap...


then, campak je semua bahan tadi keatas roti...
tabur cheese/mayonis (lagi byk lagi baik sebab cheese akan melekatkan semua bahan daging tadi dengan baik dan tidak menyebabkan kehancuran masakan anda...)
bakar dalam suhu 250 selama 30-45min...


resepi ni blh buat dua acuan ok... klu nk buat sikit tu, blh setengahkan semua bahan...


Ok selamat mencuba...


OK secara sik langsung nya, aku dengan ini dengan sukacita nya ingin menge TAG:-
1. Khairul Antasha
2. Zatie
3. Vivian
4. Hani Apandi
5. Lina Pelangi
6. Ninie Nordin


Senang jak... Buat satu entri tentang satu masakan yang pertama kali anda buat... Tajuk hendaklah di mulakan dengan My 1st (nama masakan) Sertakan gambar sekali ok... Heheheeeeeee... 

Tintaku Mencoret:// Nangis Mak Siti nangga ku berbekal p keja... Muahahahaaaaaaa... Buak ari katanya...



10 Tinta Menari Bersama...:

BSI-BSR-VIVIAN said...

eh..kebil-kebil mata mikir apa kali pertama sbb sikda kali pertama ..yerr..kmk jarang masak doh.. yerrr..apa ow..ish..nyaman jak strata..uplaod recipe..tp mek sikda oven or microwave...[yeah.ada alsan mok beli tok]

Khairul Antasha said...

hehehe... gulp!!!.. takut eh ngan tag masak2 tok.. ujung2 minggu kmk polah..insyaAllah.. lalalalaa.. sonang jerrrr....

ztie said...

UH.... COOKIE BISKUE KOUEH MUEH BLEH KA ? EKEKEKE... DENG..MEKMOK RESIPE TOK DENG...

Ms Tikot said...

Nyaman Jak rupanya...

Asma Jalalyna said...

@BSI-BSR-VIVIAN heheeeee... vie, mun xda oven or microwave, ktk leh k style kukus... tp lmk ikit laaa...

anytime ktk masak, upload k... mok blajar juak apa yg ktk masak...

Asma Jalalyna said...

@Khairul Antasha khaisha mbek, kmk xmok resepi kambing k... kmk xmkn kambing so jgn merik masakan kambing... ehekzzz... =P

Asma Jalalyna said...

@ztieZatie, biskut lagik la di alu2kan... k nyuruh mek merinsak nk encoba kinek2... hahahaaaa...

Asma Jalalyna said...

@Ms Tikot ktk mek tag juak laaa... klak da masak antar k kmk juak... eheheeeeee...

f.i.e.z.a said...

eeee mek ingin try molah juak eh.bosan mala bake pies ajak haha.
thanx for the recipe.mek dah bookmark! :)

Asma Jalalyna said...

@f.i.e.z.a lak mun jadi boh lupas post k... =)

There was an error in this gadget

HeartBeat

~Good Writer With Good Stories...~

~Komentar Anda...~

Get This Recent Comment Widget!

Followers