Lirih Tinta Ku...

It's so easy to think about love, to talk about love, to wish for love... But it's not always easy, to recognize love, even when we hold it in our hands...

HeartBeat

~Nuffnang~

{::}Renung - renungkan...{::}


Hidup lagi kah bayi yang tidak berdosa ini...?

Al - Fatihah... Semoga ditempatkan bersama dengan roh- roh mereka yang beriman...


Wahai anak kecil... Tunggulah ibumu di pintu syurga...

Disebabkan kekejaman manusia sendiri...(layakkah di gelar manusia...) bayi yang tidak berdosa ini menjadi mangsa kekejaman Israel di Palestine... Pernahkan terfikir walaupun sejenak di akal fikiran mereka, andaikan inilah bayi mereka... Apa yg mereka rasa? Atau adakah mereka punya perasaan? Atau mereka lupa mereka punya perasaan disebabkan keegoan masing2 dan sikap enggan mengalah dan bertolak ansur...? Aku xtau apa masalah pemimpin mereka dan aku tak peduli... Tapi adakah mereka punya hak untuk memperlakukan rakyat masing2 sebegini rupa...?

Aku cuba memahami apa yg berlaku... Tapi yg aku lebih faham... Berat mata aku melihat penderitaan mereka... Berat lagi hati dan perasaan mereka menanggung derita akibat perbuatan pihak lain... Pernahkah terdetik di hati kita semua... Bagaimana agaknya kiranya negara kita yg mengalami semua ini... Kita di Malaysia cukup bertuah dan berdoalah kita agar peristiwa sebegini tidak berlaku di negara kita...

Aku telah membaca sejarah peperangan kedua2 negara ini. Malangnya... Sikit pun aku xfaham. Makin cuba aku nk faham, makin aku xfaham. Coba kau coba... Mana tau ada yg faham. Blh gk explain kat aku. Mcm yg aku kata, sbnrnya aku xkisah sgt sejarah peperangan mereka nie...(pssttt... sbb aku xsuka subject history...)

Hmmmm... Nthlah... Aku cuma blh berdoa agar penderitaan mereka berakhir. Ketika aku memblog isu Palestine sambil2 melihat foto2 di Palestine... Tak lah menangis tp mengalir gak lah airmata aku. Sedih sgt... Tertanya2 aku bilalah keamanan akan tiba buat mereka ini. Benarlah kata sstgh org... Dunia dah di hujung waktunya. Manusia semakin kejam. Keperimanusian dan belas kasihan dah hilang dari hati. Yang ada hanya keegoan, sikap mementingkan diri sendiri, cabar mencabar sesama manusia... Yang paling nyata... KETAMAKAN KUASA BERLAKU APABILA MANUSIA SEMAKIN BERANI...

1 Tinta Menari Bersama...:

Anonymous said...

owh..sian na kmk ngga nembiak tok ehh..kempang ati cdak nya molah nya kdak tok...x sempat la miak nk crik idup di bumi yg sementara tok...nk makan makanan mak nya ka...nk sambut raya kaa...
ok yg penting kita doa kan

al-fatihah...

There was an error in this gadget

HeartBeat

~Good Writer With Good Stories...~

~Komentar Anda...~

Get This Recent Comment Widget!

Followers