Lirih Tinta Ku...

It's so easy to think about love, to talk about love, to wish for love... But it's not always easy, to recognize love, even when we hold it in our hands...

HeartBeat

~Nuffnang~

~Sick... Againnn...~

Dah berapa hari sakit kepala... Tambah lak cuaca PANAS MELAMPAU... Ubat2 tak payah cakap... Suma dah telan... Petua air 100+ dah tak masuk dahhh... Masih gak sakit... Very suffering... Walaupun dah makan ubat or minum 100+, sakit will reduce tp tak hilang... So it left denyut denyut kepala... So this denyut lah yang buat rasa tak selesa... Sebab kepala dah macam berat semacam je...

So aku biarkan je... Until today ehhh yesterday lah kan... Heheeeee... Panggil sorang makcik cleaner kat office tu... Mintak tlg dia urutkan kepala... Masa dia baru mula nk urut lagi dia dah cakap, BANYAK ANGIN... Mula tu pelik gak... Rupanya benjol kat kepala tuh yang buat dia tau tu angin... Owhhh baru aku ingat memang ada satu benjol kat sebelah kanan kepala aku...

Perghhhhhh... Sedap betul dia urut... Siap tertido aku... Bila aku tersedar, mak aiii... Hebat betul makcik tu... Ringan dah kepala aku... Benjol pun hilang... Tapi makcik tu cakap, selagi aku tak sendawa, selagi tu dia tak hilang sepenuhnya... So dia suruh aku p beli limau nipis... Pastu dia macam ada baca something lah... (bukan jampi sebab aku ada dengar dia baca Fatihah k) Limau nipis tu aku kena lumur kat atas kepala... Kira macam bersyampu la... 

Alhamdulillah... Aku betul2 rasa sihat... Aku pun ada sendawa... Rambut pun bau wangi... Suka cium bau rambut aku malam nie...

Limau nipis... Perghhhhh... Wangi bilik air aku...

Ingat nk tunjuk gmbr rambut aku yg gugur sepanjang aku sakit kepala... Tapi tak jadi plak... Kang ada yang gerun lak tengok... Yelah gugur sebab dok hari2 aku p tarik2 sebab sakit... Tapi kan, the best thing kalau sakit kepala yang melampau, p jumpa doktor... AKu bkn tak nak p... Tapi doktor dah muak tgk muka aku... Sbb selalu p jumpa die... Balik2 dia akan amik blood pressure, suluh2 mata aku then cakap "Saya bagi awak sickleave... Rehat... Kalau dah tau hari panas, gunalah PAYUNG..." Kebaboom... Padan muka aku... Ohhh lupa... AKU NIE PUTERI LILIN SELAMAT BERKENALAN... Hahaaaa...

Well, actually, aku p gak jumpa doktor... Sbb concern kan... Manalah tau... So, mencegah lebih baik dr mengubati... Tp aku tak p untuk my headache... MY TUMMY... Ya ALLAH, mcm nk terkeluar perut usus aku tadi... Sakit macam SENGGUGUT tp aku tak period... So, doktor tanye macam2... Apa aku makan? Aku skip breakfast and lunch tak? Sebab aku ada history minor gastic tp bahaya sebab tak kacau perut tp HATI aku... Macam nk pecah hati aku kalau gastrik KACAU aku... 

So aku cakap la aku tak lunch je... Pg breakfast bread... Doktor macam tak puas hati... Dia tanya lagi kala pemakanan aku untuk seminggu... BANGGGGG... Itu dia... Doktor SYAK (syak je ok) usus aku cedera... Haaaaaaaa... Sebab, aku kan tiap pagi minum orange juice... Bukan tak baik... Tapi SELITER sehari...??? Doktor cakap aku GILAAAA... 

SO dia bg ubat2 tapi tak bagi sick leave... Wuaaaaaaaaaa... Jahat... Doktor siap pesan, jangan dera usus... Kalau dua tiga hari masih sakit, sah usus aku cedera... So doktor advice aku, makan banyak buahan but NO ORANGE and acid  foods such as seafood... Makanan pejal pun banyak yang tak boleh amik dulu such as chicken n beef... Makan ikan2 n kalau dapat telan, makan pati haruan (eeeeeeeuuuuuuuuuuuuuu)... Come back in two weeks... Tapi seriously aku rasa macam dah sihat ok and perut pun tak sesakit tadi(nak pujuk hati)... Tadi lepas mandi aku p makan buahan sebelum tido... Heheeee...

So moral of the story, nak kurus pun beringat lah Cik Asma... Owhhh banyak betul celoteh aku malam nie kan... Boringgggggggg... ADA AKU KISAH... Erkkk... Oklah... Nak titonnn... Nanite all...


4 Tinta Menari Bersama...:

Khaisya said...

mun minum ribena selalu ok ka? sbb kmk minum 1.5Liter(tumbler) tiap2 hari...erkkkk...

pemesamoslakatakanharuslahhhhhh....muahahahahahah

ztie said...

minum aek kosong ari2 8 liter sehari!! sikda doktor nganok ktk! kompom! keh3

ღ❤❣::A.J.M::❣❤ღ said...

@Khairul Antasha ya mek bpatah arang ngn oren... nektok ribena gk d balun kmk...

ღ❤❣::A.J.M::❣❤ღ said...

@ztie 8liter... wahhhhh... kembong lah kmk pasya... eheheee... lak doktor madah, kenak kedak ikan kembong tok... heheeeeee...

HeartBeat

~Good Writer With Good Stories...~

~Komentar Anda...~

Get This Recent Comment Widget!

Followers